Winter discussietopic 2024/2025

Topic gezien door 54159 bezoekers
Gestart door TMCThomas, zo 01 dec 2024 - 17:40

Vorige topic - Volgende topic

Hans0505, Alrik94, LutjeLuppo, xbraun54, Plykier1, Tom, xcoke, Casah, Snowmaster, htoutenh en 18 gasten bekijken dit topic.

Maxim

Brecht, noord Belgiƫ... een 25 minuten van Breda, kleurt momenteel snel wit. Leuke sneeuwval na eerst een periode met natte sneeuw/regen.

TMCThomas

Momenteel toch wat natte flatsen en verdwaalde sneeuwvlokken!

Lothiriel

Hevige sneeuwval gehad tussen Mechelen & Leuven op weg naar huis, toch een paar cm accumulatie

Het luistert allemaal wel erg nauw overigens want het is erg papperig en boven 0 graden
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

TMCThomas

Nieuwe Harmonie komt net binnen en is weer wat positiever voor andere zuidoostelijke provincies, die pakken in deze run weer wat meer sneeuw mee.

Heel anders dan ICON die de sneeuw niet verder dan het zuiden van Zuid-Limburg laat komen. Een mooie test case.

TimK21

Grote dikke flatsen in Nijmegen nu. Redelijke intensiteit dus misschien met neerslagafkoeling erbij nog iets mogelijk? Front lijkt vrij noordelijk te zitten.
Challenge accepted!

Joep

GF18 is dan weer wat minder

Mdelaat97

Code oranje KNMI Limburg en Oost Brabant

TMCThomas

Yep voornamelijk gefocust op de ochtendspits, Gelderland code geel.

Snowfreak

Citaat van: Lothiriel op Gisteren om 21:57Hevige sneeuwval gehad tussen Mechelen & Leuven op weg naar huis, toch een paar cm accumulatie

Het luistert allemaal wel erg nauw overigens want het is erg papperig en boven 0 graden

ja ik kan bevestigen dat het erg papperig is. Het lijkt ook wat licht te regenen/motregenen. Temperatuur tussen 0 en 1 graad

Dennis789

Citaat van: Snowfreak op Gisteren om 23:07ja ik kan bevestigen dat het erg papperig is. Het lijkt ook wat licht te regenen/motregenen. Temperatuur tussen 0 en 1 graad

Dit is waarschijnlijk die warme neus waar Johann het over had. Die gaat met de 2de neerslagzone morgenvroeg wegtrekken.

Overigens was het mooi om te zien dat de neerslagafkoeling zn werk deed.
Het sterk regenen ging in ongeveer 30min over op sneeuw van 4 graden naar 1 graad.

grizzrh

Hier momenteel mot regen met dooi  :-X
Doenrade, Limburg

flyineddy

Citaat van: TMCThomas op Gisteren om 22:11Nieuwe Harmonie komt net binnen en is weer wat positiever voor andere zuidoostelijke provincies, die pakken in deze run weer wat meer sneeuw mee.

Heel anders dan ICON die de sneeuw niet verder dan het zuiden van Zuid-Limburg laat komen. Een mooie test case.

Haha, dat kleine puntje wat als een soort middelvinger bijna tot aan mijn huis reikt. 🤣

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Akito

Ik wil fotos jongens!  ;D  Laat de mensen waar niks gevallen is ook meegenieten  ;D

Ubachsberg

9 cm nu, -0.3 graden, had net even beetje sneeuw geschoven maar de bodem is zeiknat en de sneeuw voel ook heel zwaar!

Zynex

Morgen gelukkig een weekendje Sauerland. Daar ligt aan de foto's te zien rond de 30-40cm.
Pak ik als Alkmaarder toch ook nog wat winter mee gelukkig. Hoogtepunt tot nu toe wat natte flatsen deze winter.

grizzrh

Helaas nog niet naar buiten kunnen gaan door rugklachten maar genieten doen we toch  ;D

Edit; 9:09 intensiteit neemt weer toe
Doenrade, Limburg

Stephanie

Regio Tilburg ook een wit laagje! Intensiteit van de sneeuw neemt snel af nu.

Hmm het lukt volgens mij niet om foto's te plaatsen? Ik heb geupload via Imgur, maar volgens mij is er niets zichtbaar.

grizzrh

Hier sneeuwt het nog altijd vrolijk door. Na de dooi van vannacht toch nog 11cm momenteel  op de filter bak van de vijver gemeten

Citaat van: Stephanie op Vandaag om 09:28Regio Tilburg ook een wit laagje! Intensiteit van de sneeuw neemt snel af nu.

Hmm het lukt volgens mij niet om foto's te plaatsen? Ik heb geupload via Imgur, maar volgens mij is er niets zichtbaar.

Zo wel Stephanie, je moet de jpg hyperlink uit de html link pakken
Doenrade, Limburg

TimK21

Redelijk intense sneeuwval, maar grondtemperatuur lijkt te hoog voor fatsoenlijke accumulatie. Vooral gladde natte pap nu.
Challenge accepted!