Weermuziek

Topic gezien door 405 bezoekers
Gestart door flyineddy, do 12 sep 2024 - 01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

flyineddy

Naar aanleiding van de post van @JerryL in het Herfst discussietopic afgelopen zaterdag leek het mij wel leuk om een topic te openen over weermuziek.

Kennen jullie leuke muziek die gaat over het weer of de seizoenen? Of misschien muziek wat jij zelf associeert met het weer? Plaats het dan hier.  8)

Om zelf maar af te trappen:
Ik ben nogal een liefhebber van metal en één van mijn favoriete bands is Wintersun. Zij hebben eind augustus (eindelijk) hun langverwachte album "Time II" uitgebracht. Met een naam als "Wintersun" kunnen weer-gerelateerde liedjes natuurlijk niet achter blijven.

Allereerst het nummer "Ominous Clouds". Een rustige en sfeervolle gitaarsolo met op de achtergrond regen en onweer geluiden. Dit nummer is eigenlijk de intro van het volgende nummer, vandaar het ietwat abrupte einde.

En dit is dan gelijk het volgende nummer; "Storm". Je kunt je vast wel voorstellen dat deze niet zo rustig meer is.  ;D

Dan even iets anders, en ook heel toepasselijk voor het weer van de afgelopen dagen:"When the Rain Begins to Fall". Oorspronkelijk gezongen door Jermaine Jackson, maar ik geef zelf de voorkeur aan die iets pittigere versie van de band Heavenly:

Tot slot voor deze openingspost, komende winter hoop ik vooral hier op: "Fields of Snow"  ;D

Wat is jullie favoriete weermuziek?

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

ijstijd

The Rolling stones

marco-groningen

Toepasselijk met dit weer


TMCThomas

Dan zou ik toch voor deze kiezen :)


flyineddy

Toch staat dit jaargetij bekend om iets anders.  :D

En om het dan ook van mijn kant even Nederlandstalig te houden.  ;D

Heidevolk - Eén met de Storm

De tekst:
CiteerWoeste wolken aan de horizon
Een groene lucht verstikt de zomerzon
De wind trekt aan over het heideland
Een storm ontwaakt aan het hemelspan

De striemende regen ontneemt mij het zicht
Mijn zinnen verdoofd door donder en schicht
Als d'aarde schudt en de hemel brandt
Ligt mijn lot in godenhand

Een met de storm
Een met mijn levensadem
Verwoest en verbrand raas over het het land
Een met de storm

Bulderend geweld en razernij
Verschrikken het land met hevig ontij
Als de donder slaat beeft de aard
Onder het weerlichtend hemelgewaad

Een met de storm
Een met mijn levensadem
Verwoest en verbrand raas over het het land
Een met de storm

Als de storm over het land heen raast
Mijn wezen verstomd en de wereld vervaagd
Voor godenoog trotseerde ik en overwon
Ben ik een met de storm

Waar bokkenkar over wolken rijdt
De dondergod raast in eeuwige strijd
Zijn hamer ontbrandend in krakend geweld
De hemel verlicht en zijn vijanden velt

Een met de storm
Een met mijn levensadem
Verwoest en verbrand raas over het het land
Een met de storm

Een met de storm
Een met Mijn levensadem
Verlicht en vernieuw raas door mijn ziel
Een met de storm

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

ijstijd

Om het hele jaargetijden en weerbevenis te horen.
Is hier Max Werner


JerryL

Leuk initiatief/idee.

Ik zie hier pareltjes voorbij komen, maar ook liedjes die ik helemaal nog niet kon!

Voor mij is dit liedje van Herberg de Troost (samenstelling vanuit Rowwen Heze) een van de meest treffende herfstliedjes. De titel van dit liedje heb ik tevens als basis gebruikt voor mijn liedje die ik postte waaraan Flyineddy refereerde.

''jij maakt van een deur weer een deur, van een huis weer een huis en van een dak weer een dak'' Kom er maar op.


Een liedje wat ik dan schaar onder de categorie ''fast-songs'' (vrije verbastering van fastfood, geen idee of het echt bestaat) is een oorwurm, weest gewaarschuwd als je hem luistert, waarbij het niet zozeer gaat om de herfst maar over de regen. Dit liedje blijft tamelijk licht verteerbaar maar toch op het moment van horen plezierig. Al valt over smaak niet te twisten.

Voor de meeste heren onder ons is de dame in kwestie geen straf om te zien. Ook de vrolijke clip, over een onderwerp waarbij maar weinig mensen normaliter vrolijke associaties hebben, kan bij mij in elk geval op waardering rekenen.


gerteventura

Weet niet hoe ik dit met filmpje moet posten maar wel een lekkere song :-)

https://youtu.be/PXatLOWjr-k?si=LxxbEW4lRSd9Zb2E

Powered by EzPortal