Herfst discussietopic 2024

Topic gezien door 37475 bezoekers
Gestart door TMCThomas, ma 02 sep 2024 - 13:18

Vorige topic - Volgende topic

LFN, Fofo2RE, Tom, Bacci en 6 gasten bekijken dit topic.

Romigo

En hier een paar kaartjes van de neerslag hoeveelheden (per 3 uur) volgens de nieuwste berekeningen van GFS.

TMCThomas

Code oranje voor de noordelijke helft van het land. Het (heftige) windveld is relatief klein dus elders in het land vallen de windsnelheden wel mee.

Extremissimorum

Windstoten tot 130 km/u is best pittig. We gaan het zien!
Ik laat wel weten hoeveel er nog van mijn huis en tuin over is na passage van het windveld, haha.
Wordt dit nog een weeralarm, denken jullie? Ik denk van niet, want de spits is net ten einde zou ik zeggen.

Kermisspin

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 12:11? Ik denk van niet, want de spits is net ten einde zou ik zeggen.
Windstoten tot 130 km/u is best pittig. We gaan het zien!
Ik laat wel weten hoeveel er nog van mijn huis en tuin over is na passage van het windveld, haha.
Wordt dit nog een weeralarm, denken jullie

Weeralarm zou zo maar eens kunnen!
Volvo for life!

TMCThomas

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 12:11Wordt dit nog een weeralarm, denken jullie

Wellicht voor de kustprovincies, vooral de wadden en Noord-Holland
zouden daar mogelijk kandidaat voor zijn gezien de timing. Maar het is wel een twijfelgeval.

EC pluim is weinig spannends aan, temperaturen zitten gemiddeld gezien aardig rond normaal. De leden met winterweer zijn helaas in aantal geslonken

Extremissimorum

Storm is een feit, stabiele 9 Bft. Een 10Bft aan de kust lijkt me waarschijnlijk.
1000km file, da's flink.

Eerste 100+ windstoten zijn gemeld. Op de windstotenkaart is duidelijk te zien waar het waait haha. Kan ook bevestigen dat het flink waait, maar we zijn wel wat gewend hier. Vooralsnog weinig bijzonders dus.

Joep

Windstoten 120 km per uur

Mdelaat97

Ik zit momenteel mee te kijken met de windstoten op weerplaza hoe kan het dat een stukje noord/wadden Nederland bijna geen wind heeft en daar om heen wel?

flyineddy

Bliksems wat een gedonder.

Extremissimorum

Citaat van: Mdelaat97 op Vandaag om 20:16Ik zit momenteel mee te kijken met de windstoten op weerplaza hoe kan het dat een stukje noord/wadden Nederland bijna geen wind heeft en daar om heen wel?

Da's het oog van de storm geweest, oftewel de kern van het lagedeukgebiedje. Inmiddels is het ook daar harder gaan waaien.

Een zware storm is officieel een feit. Hier is het zwaarste geweest. Al met al weinig spannends eerlijk gezegd. Droevig nieuws wel van de dode.