Herfst discussietopic 2024

Topic gezien door 4031 bezoekers
Gestart door TMCThomas, ma 02 sep 2024 - 13:18

Vorige topic - Volgende topic

Invicta en 5 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

Code geel voor wateroverlast voor de kustprovincies, dat zie je niet zo heel vaak. De reden mag duidelijk zijn, de combinatie van een warme noordzee met de relatief koude lucht die daar overheen stroomt zorgt voor een komen en gaan van plensbuien in die regio. Er is al enige regen gevallen en volgens harmonie kan daar lokaal nog meer dan 100mm bijkomen in slechts 48 uur. De meeste andere modellen zijn wat tammer maar 50-70mm is langs de kust goed mogelijk.






ijstijd

De grote regen buien ,hagel en onweer zijn hier nog niet geweest.
Maximum temp vandaag 14.8 graden.
Temp. nu 12.6 graden
Dauwpunt 9 graden
regen tot nu 7.6 mm
Wind west tot noordwest
Luchtdruk 1006.6 gelijk blijvend

TMCThomas

We zitten nu op het diepste punt van het dal, de komende 7 dagen wordt het elke dag weer een stukje warmer en stabieler. EC oper laat in de nieuwste run net zoals gfs oper eerder deed de 25 graden zien. Een mooie nazomer pluim!



TMCThomas

In de opklaringen tussen de buien door kan het flink afkoelen. Het was zojuist 1,7 graden aan de grond op station Enschede.



ijstijd

Vannacht ergens in Nederland nachtvorst of aan de grond ?
Er worden lage minimum temperaturen verwacht voor morgen.

TMCThomas

EC nog steeds erg mooi, een echte nazomer pluim met mooie dagelijkse gang.



Citaat van: ijstijd op do 12 sep 2024 - 17:26Vannacht ergens in Nederland nachtvorst of aan de grond ?
Er worden lage minimum temperaturen verwacht voor morgen.

Vorst op 2 meter verwacht ik niet. Aan de grond zou lokaal mogelijk kunnen zijn.

TMCThomas

De eerst vorst aan de grond is een feit, op station Enschede zakte de temperatuur op 10cm net onder het vriespunt met -0,3 graden. Ook elders was het fris, echter geen vorst.



Volgende week gaat er absoluut geen sprake zijn van vorst, ook vanochtend oogt de EC pluim namelijk weer zomers met nachttemperaturen in de dubbele cijfers


TMCThomas

Ik herhaal de post van hierboven eigenlijk, wederom nachtvorst aan de grond. Deze keer op 2 stations met -0.7 op station eindhoven.



En wederom een prachtige pluim, nog even genieten van de zomer.


TMCThomas

We zijn begonnen aan een zomerse periode die zoals het er nu uit ziet tot zondag duurt. Maximumtemperaturen komen tussen de 23 en 25 graden uit en het is overwegend zonnig. De enige lichte spelbreker is de wind al gaat die richting het weekend steeds meer liggen. Nog even genieten voordat we de herfst in gaan!  8)





Iets wat overigens niet meer zo zomers is is de zonkracht. Deze komt morgen nog slechts op 3,2 uit.


TMCThomas

Na het weekend lijken we toch wel fors de herfst in te duiken. Naast lagere temperaturen staat er ook elke dag neerslag op het menu.





ijstijd

Het gaat de goede kant op. :D

Zeker volgende week vrijdag met 10 tot 12 graden.

Eveline

Waar is de knop 'vind ik niet leuk'? :(

flyineddy

Citaat van: Eveline op Vandaag om 14:30Waar is de knop 'vind ik niet leuk'? :(

Die verschijnt zodra je op "vind ik leuk" klikt. 😆

Maar ik deel je mening, ik vind dagen zoals vandaag, met 20+ en een zonnetje echt heerlijk.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal