Hoofdmenu

Orkaan

Topic gezien door 1359 bezoekers
Gestart door ijstijd, zo 30 jun 2024 - 23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ijstijd

Orkaan Beryl neemt snel in kracht toe en valt onder de categorie-4, meldt het Amerikaanse National Hurricane Center (NHC) zondagavond. De 'extreem gevaarlijke' orkaan komt maandag aan land in het zuidoosten van het Caraïbisch gebied. Beryl heeft nu al een snelheid van meer dan 200 km per uur.
Bron Nu.nl

Johan B.

Orkaan Beryl inmiddels categorie 5. Nog nooit zo vroeg geweest dat dit bereikt werd. Vroegste datum was blijkbaar 17 juli. Op allerlei weersites meer info, maar vraag me wel af of we bv. in september of oktober niet met een (nog niet bestaande) categorie 6 te maken krijgen. Ik vind het heel ontrustend allemaal en ook elders in de wereld met allerlei noodweer en andere extremen. En dan rukt politiek rechts op met veelal ontkenning klimaatsverandering of met een opmerking dat het van alle tijden is. Hoe dom, hoe dom................. 

ijstijd

Ik vind het erg rustig met de tropische stormen.Terwijl ze in de sahara 40 mm regen verwachten, volgens ecwmf.Waar meestal zeer weinig regen valt.
Kans op overstromingen is in de berggebieden dan ook groot.
Koelt daar wel lekker af.

Roan

Citaat van: ijstijd op do 29 aug 2024 - 20:46Ik vind het erg rustig met de tropische stormen.Terwijl ze in de sahara 40 mm regen verwachten, volgens ecwmf.Waar meestal zeer weinig regen valt.
Dat heeft juist met elkaar te maken, de regen gaat noordelijker en vertrekt dus ook noordelijker de atlantische oceaan op waar het water minder warm is en dus minder een voedingsbodem heeft om een zware storm te worden..
Ben echt heel benieuwd of het wat met herfst en winter weer hier gaat doen

Powered by EzPortal