Zomer discussietopic 2024

Topic gezien door 11727 bezoekers
Gestart door TMCThomas, za 01 jun 2024 - 23:30

Vorige topic - Volgende topic

Jenkie en 3 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

Oper heeft er zin in vandaag ja! Vooralsnog een uitbijter maar het feit dat gfs dit ook doet is toch wel positief.


vivalavida

Het zwabbert wel echt alle kanten op he? Donderdag is nog steeds ontzettend onzeker. 20 (GFS 05u) of 30 graden (EC 22u) zeg maar

We hebben toch maar het zwembad opgezet. Als dit de zomer is dan hebben de jongens iig lol gehas.

Der RoX

Het is hier op Texel al 2 dagen zonnig. Prima te doen omdqt het hier altijd wat frisser is. Kunnen we mooi inkomen voor volgende week 8)


Edit 23:24


Mijn geluk kan niet op, prachtige lichtende nachtwolken

WiNtEr!!11!1!@

Armand

Mooie foto Der RoX! Het is ideaal weer om de lichtende nachtwolken te spotten. Hier hebben toch veel mensen op gewacht; heerlijke zonnige periodes en zomerse temperaturen! Enkele vriendelijke stapelwolkjes brengen tussendoor nog enige verkoeling. Let wel op de hoge zonkracht vandaag en komende dagen; deze zit rond de 7 à 8 en dat is voor Nederlandse begrippen hoog.

Dinsdag en woensdag worden nog twee prachtige dagen met nagenoeg strakblauwe lucht en temperaturen die in het binnenland richting de 30 graden oplopen. De warmte lijkt donderdag ook nog aan te houden, al kan er dan (zeker later op de dag) meer bewolking gaan binnendrijven. Het lijkt vooralsnog droog te blijven. In de nacht naar vrijdag en vrijdag overdag volgt afkoeling, met mogelijk ook wat (onweers)buien.

Ondanks dat zomerse periode in de werkweek valt, hoop ik toch dat iedereen er wat van kan genieten!  ;D

Bubba

Heerlijk weer nu, alleen jammer dat ik moet werken :'(  Maar goed we krijgen ook een lekker weekend volgens mij.(in ieder geval zaterdag)

Volgende week kunnen we de jas weer aan, met een beetje pech scheelt het 15 graden.


ijstijd

Noem het maar heerlijk deze temperaturen, Hoop dat het gauw voorbij is.
De airco draait weer overuren. En je zit de hele dag binnen.
Pas in de avond uren kan ik weer naar buiten.

En ja wat wil je als de lucht steeds schoner wordt dat drijft de temperatuur wel op.

Bubba

Citaat van: ijstijd op wo 26 jun 2024 - 14:09Noem het maar heerlijk deze temperaturen, Hoop dat het gauw voorbij is.
De airco draait weer overuren. En je zit de hele dag binnen.
Pas in de avond uren kan ik weer naar buiten.

En ja wat wil je als de lucht steeds schoner wordt dat drijft de temperatuur wel op.

Voor jouw komt over een aantal maanden weer het wintertopic online, dan kan je discussiëren met gelijkgestemden, het is volgens mij niet de bedoeling om in het zomertopic als het eindelijk eens lekker weer is te gaan zitten klagen dat het warm is.

De zomerliefhebbers worden al niet echt verwend dit jaar.

ijstijd

Citaat van: Bubba op wo 26 jun 2024 - 15:05Voor jouw komt over een aantal maanden weer het wintertopic online, dan kan je discussiëren met gelijkgestemden, het is volgens mij niet de bedoeling om in het zomertopic als het eindelijk eens lekker weer is te gaan zitten klagen dat het warm is.

De zomerliefhebbers worden al niet echt verwend dit jaar.

Sorry ,dat wist ik niet dat je negatief over zomerweer mag zijn.

Armand

Voor de een kan het niet warm genoeg zijn, terwijl de ander er alles aan doet om afkoeling te krijgen. Hoe een ieder het weer beleeft, is natuurlijk erg persoonlijk. Ik denk dat een overgrote meerderheid van Nederland wel toe was aan wat warmere dagen, maar nu de temperatuur richting de tropische grens gaat, wordt het voor een deel té warm. In het zomertopic belichten we natuurlijk vooral (kansen op) zomers weer, maar een andere mening is ook welkom. Wel dient men altijd elkaar te respecteren en vooraf na te denken of de post die je typt wel enige bijdrage kan leveren aan de discussie  ;)

Vandaag is de eerste regionale tropische dag een feit, en wel in Eindhoven en Westdorpe! Een aantal stations hikt nog tegen de 30 graden grens aan. Waaronder De Bilt, met een maximumtemperatuur van 29.8 graden. Misschien volgen er nog meer stations met een regionale tropische dag of maken we er een landelijke van.

vivalavida

De temperatuur van nu in de uitverkoop met 50% korting volgend week. Klinkt top  ;D

Hier wordt overigens echt genoten van het weer! De kinderen de hele tijd in het zwembas, na het eten lekker door het bos wandelen, ijsjes eten enzoverder. Ik geniet er volop van

gerteventura

Eindelijk even zomerweer , moet hier wel bij vermelden dat de achterkant van mijn tuinstoel  (wegens hoge grondwaterstand ? ) 20 cm de grond in zakte met alle gevolgen vandien ;D

flyineddy

Citaat van: gerteventura op wo 26 jun 2024 - 16:41Eindelijk even zomerweer , moet hier wel bij vermelden dat de achterkant van mijn tuinstoel  (wegens hoge grondwaterstand ? ) 20 cm de grond in zakte met alle gevolgen vandien ;D
Kon je wel gelijk lekker languit in de zon liggen.  ;D  8)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

gerteventura

En zo gebeurde het  ;D heerlijk tintje opgelopen

TMCThomas

Ook de bilt is uiteindelijk nog de 30 gepasseerd! Dat maakt het dat we nu van een landelijke tropische dag mogen spreken.


JerryL

Citaat van: Bubba op wo 26 jun 2024 - 15:05De zomerliefhebbers worden al niet echt verwend dit jaar.

Dat gevoel hebben winterliefhebbers al jaren.

Goed voor de natuur, boer en mens dat het in elk geval even niet regent. Maar als ik de vooruitzichten zo bezie kan ik  de nadruk leggen op ''even''.

Voor al wie het te warm is komt er weer snel verandering aan.

Der RoX

Naja, een 30 graden is hier vaak al afzien door het hoge % luchtvochtigheid. Vandaag (woensdag), sloegen hier binnen de hygrometers regelmatig de 65-70% aan, dan weet je dat het gaat plakken en dat het benauwend gaat aanvoelen.
 
Ook nu nog een 21 graden met windkracht 0-1...
WiNtEr!!11!1!@

ijstijd

Operatie afkoeling is begonnen hier.23,3 graden wind 3tot 4 Bft westelijk
luchtdruk 1008.1 Hpa
dauwpunt 19 graden
Veel hoge bewolking

Der RoX

De afkoeling is iig al te zien op de temperatuurkaart. Hier trekt de wind ook al aan en wordt het meer bewolkt  8)



WiNtEr!!11!1!@

vivalavida

De pluimen doen echt elke run weer een soort van van links naar rechts, maar dan van boven naar onder he?
Wat maakt het dat het zo moeilijk is voor de weermodellen?

Energizer85

Citaat van: vivalavida op Gisteren om 10:29De pluimen doen echt elke run weer een soort van van links naar rechts, maar dan van boven naar onder he?
Wat maakt het dat het zo moeilijk is voor de weermodellen?

Nou er zit vrij steady in de pluim dat het er naar uitziet dat na het weekend een (veel) te koele periode aanbreekt, maar wel met een enkele bui droog....

Powered by EzPortal