Zomer discussietopic 2024

Topic gezien door 11716 bezoekers
Gestart door TMCThomas, za 01 jun 2024 - 23:30

Vorige topic - Volgende topic

Tower, Jenkie en 5 gasten bekijken dit topic.

Armand

Een flinke plens regen vandaag met vooral in de noordelijke helft uiteindelijk behoorlijke neerslagsommen. Daarbij blijft de temperatuur behoorlijk achter en gaat het vanmiddag en vanavond in de zuidwestelijke helft flink waaien. Een onvervalste herfstdag dus, en dat in de zomerse junimaand!

Het bevestigd nog maar eens dat we in een vastgeroest patroon zitten waar vooral lagedrukgebieden het weer bepalen. Daar gaat voorlopig ook geen verandering in komen helaas. Hoe anders is het contrast met juni 2023, die recordwarm en zeer zomers verliep. We moeten het er maar mee doen, gelukkig was het afgelopen weekend (hier in het zuiden) wel genieten van de zon en aangename temperaturen. Van dat soort korte periodes moeten we het voorlopig van hebben. Woensdag en donderdag lijken ook droge dagen te worden, het blijft dan wel fris voor de tijd van het jaar. Het is in elk geval iets positiefs  ;)

vivalavida

Van het weekend waren er echt grote verschillen in temperatuur in Nederland. Vrienden van mij in het zuiden hadden het inderdaad heerlijk met zo'n 20 graden. Wij waren gister bij Aviodrome, daar was het gewoon fris. In de zon uit de wind tot een uurtje of 13 ging nog wel. Maar toen de zon ook nog weg was, was het een graadje of 15 met veel wind.

Ik hoop echt dat er richting de zomervakantie van de kinderen wat verbetering in komt, het is fris en nat. Ook geen best kampeerweer vooralsnog.

Ik dacht altijd dat ik niet zo gevoelig was voor seizoensdepressies enzo, maar nu deze eeuwige herfst zolang duurt merk ik echt dat mijn gesteldheid daar last van begint te krijgen... vooral als je bedenkt dat over 3 maanden de herfst echt alweer begint (normaal gesproken).

Ook in veel andere europese landen (anders dan spanje/griekenland etc) lijkt het nat, fris en moeizaam te verlopen tot nu toe. Als je de beelden uit Graz ziet, en die van de Airbus 370 die in het noodweer terecht kwam  :o

Bubba

Hoef in ieder geval me tuin niet te sproeien :o

Vorig jaar een pomp gekocht voor de moestuin, vanwege aanhoudende droogte, ga het bonnetje maar opzoeken, kijken of ik hem nog kan ruilen :'(


vivalavida

Wij hebben zo'n irrigatiesysteem aangelegd  ;D om te gieren toch

TMCThomas

Felle windstoten zijn gearriveerd in zeeland, mogelijk lokaal oplopend tot 120km/u. Voornamelijk zeeland krijgt hier het komende uur mee te maken. KNMI heeft code geel uitstaan voor het zuidwesten van het land.






Der RoX

Ineens een opklaring en de zon is warm, ondanks dat het 12(!) graden is
WiNtEr!!11!1!@

ijstijd

Hier is de temperatuur gezakt tot 10,1 graden. Wind hoofdzakelijk N.W.
7 tot 8 Bft. Nu lichte regen.

jelliiee

Wat een belachelijk weer vandaag.

Vorig jaar was het een slordige 15 graden warmer  :o

Bernardo

Je word er bijna depressief van, de vooruitzichten zijn ook niet best rest van de week.

Stephanie

Tsja.. ook de pluim is niet veel soeps. Waar we gewend waren aan uitschieters richting de 35 graden afgelopen jaren, zijn er nu enkele uitschiers naar maar liefst 25 graden. Het is niet anders! Als er weer een paar droge dagen komen, ben ik al blij.

Der RoX

De lucht trekt alweer behoorlijk open op het moment. Gauw naar buiten voordat de volgende zondvloed er is  8)
WiNtEr!!11!1!@

ErikD

Ik klaag niet vaak over het weer, maar nu zo fris dat ik twijfel om de verwarming aan te gooien omdat het vanochtend beneden 17c was... Is het écht juni?  :o

Gelukkig vertrek ik over 1 week naar het (nu wel heel warme) Griekenland  8)  8)  8)


Energizer85

Wisselvallig blijft het. Maar om maar een beetje positief de boel te bekijken, vanaf vrijdag wordt het wel weer wat aangenamer allemaal. Opvallend dat de nachten warmer worden dan de maximum temperaturen momenteel vanaf het weekend😂

Armand

Citaat van: Energizer85 op di 11 jun 2024 - 12:29Wisselvallig blijft het. Maar om maar een beetje positief de boel te bekijken, vanaf vrijdag wordt het wel weer wat aangenamer allemaal. Opvallend dat de nachten warmer worden dan de maximum temperaturen momenteel vanaf het weekend😂

We zitten momenteel in van oorsprong polaire lucht en dat is goed te merken. In de winter zou deze situatie voor winterse buien hebben gezorgd. Dit wordt veroorzaakt door een sturend lagedrukgebied boven Scandinavië. Komende dagen volgt een uitloper van het Azorenhoog en wordt het tot vrijdag even droger, maar nog niet echt veel warmer.

Richting het weekend kondigt zich een nieuw lagedrukgebied aan, ditmaal nabij Groot-Brittannië. Daardoor wordt de stroming zuidwestelijk en warmt het weer wat op. Helaas komt dan wel de wisselvalligheid terug. Begin volgende week komt er mogelijk een (thermisch) laag boven Frankrijk te liggen. Dan is een kortstondige warmteopstoot mogelijk, maar vooral ook (zware) convectie. De aangevoerde lucht is dan namelijk erg vochtig.



Iets om in de gaten te houden. De rode draad van het verhaal is dat we nog steeds onder invloed blijven van lagedrukgebieden.

Bubba

Hoe anders kan het zijn, :o  gisteren hutspot gegeten, en vanavond denk ik boerenkool met worst 8)

Ook lekker.


Der RoX

CiteerHoe anders kan het zijn,   gisteren hutspot gegeten, en vanavond denk ik boerenkool met worst

Ook lekker.


Scheelt hier toch ff bijna 17 graden ivm vorig jaar... 8) Dat is het vandaag niet eens haha  ::)
WiNtEr!!11!1!@

marco-groningen

Citaat van: ErikD op di 11 jun 2024 - 11:48Gelukkig vertrek ik over 1 week naar het (nu wel heel warme) Griekenland  8)  8)  8)



Ik ga volgende week ook naar Griekenland. Om precies te zijn Kreta. Even wat warmte ophalen  8)

Tower

We hebben heel veel ventilatoren in het land, kunnen die niet de goeie kant op draaie? zo dat ze warmte aanzuigen, volgens mij staan ze meer kou hier heen te halen.  ;D  ;D  ;D  ;D

ijstijd

Vind het prima zo, mooi luchten. Ben geen warmte liefhebber.
Nog geen airco aangehad. Vandaag niet hoger  dan 14,1 graden en vanmorgen hagel en onweer.
Ben benieuwd of juni te koud eindigt.

Mdelaat97

Sluit jij je ook aan bij Team wij willen zomer?

LOOP MEE MET DE PROTESTMARS TEGEN HET WEER

Nederland is het zat we wachten al maanden op wat stabiliteit. En wat krijgen we? Regen regen regen. Vele mensen voeren uit wanhoop elke ochtend een zonnedans uit. Maar hun gebeden worden niet gehoord. Ook de meteorologen zijn het zat elke dag slecht weer aan te moeten kondigen.

Dit kan zo niet langer! Nederland is het zat! Loop daarom mee in de protestmars tegen het weer. In een lange opstoet doen we massaal de zonnedans en schreeuwen we voluit 'Wij willen zomer' als de weergoden ons dan nog niet horen zullen er verdere maatregelen genomen worden.

Jij loopt toch ook mee. Sluit je nu aan bij Team Wij Willen Zomer!

Powered by EzPortal