Zomer discussietopic 2024

Topic gezien door 12227 bezoekers
Gestart door TMCThomas, za 01 jun 2024 - 23:30

Vorige topic - Volgende topic

TMCThomas, dorian en 6 gasten bekijken dit topic.

vivalavida

Ja maandag t/m donderdag is inderdaad koel en kans op neerslag. Maar voor de donderdag en vrijdag zie ik ze elke run weer wisselen tussen 25 en 17 graden zeg maar, de ene keer gaat het het bergje omhoog, en dan weer vlak/naar beneden

Der RoX

Wederom lichtende nachtwolken!

#station tilburg

WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Na het op en top zomerweer van de afgelopen week zitten we nu duidelijk weer in een ondermaatse periode. Temperaturen komen aankomende week ver onder normaal uit. Vooral woensdag zou fris kunnen gaan verlopen,  het lijkt er momenteel op dat we die dag rond de 14-16 graden blijven steken. Een schril contrast met de 30 graden die we afgelopen woensdag hadden! Gelukkig biedt de lange termijn hoop, vanaf +168h uur zien we bij zowel GFS als EC hogedruk weer dominant worden boven europa. Dat zien we ook naar voren komen in de pluim waarbij het gemiddelde duidelijk weer wat hoger zit, hopelijk houden we dat erin en blijft het bij een dip van een weekje.




ijstijd

Dit laat de kaartjes van ECMWF ook zien.
Van 1 juli tot 8 juli te lage temperatuur
Van 8 juli tot 15 juli te hoge temperatuur
Van 15 juli tot 22 juli normale temperatuur
Van 22 juli tot 29 juli normale temperatuur
Van 29 juli tot 5 aug normaale tot iets er boven
Van 5 aug tot 12 aug normale temperatuur

Ik krijg de bewegende kaartjes niet geplaats.


vivalavida

Krijg helaas een stilstaand plaatje, maar ik ben blij dat het wat lijkt te gaan stabiliseren en zelfs weer wat warmer wordt. 11 juli vertrekken we richting oostenrijk en vorig jaar zijn we weggespoeld  :o  dus dit jaar een drogere en zonnige editie lijkt me wel wat  :P

TMCThomas

Opvallende avondrun EC, oper verwacht een aardige hitte opstoot volgende week. Of dat inderdaad gaat lukken is enorm onzeker, de meeste leden (en andere modellen) komen wel met warmte maar hebben het niet zo mooi liggen als bij EC oper. Wat het echter ook wordt, het gemiddelde ziet er sowieso beter uit.



Powered by EzPortal