Onweerskansen 27 augustus 2016

Topic gezien door 15803 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 26 aug 2016 - 20:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VincentKuipers

@Marsel

V.w.b. je opmerking over kleine buien met veel activiteit, inderdaad zeer fotogeniek! Onderstaand plaatje heb ik gemaakt in een vroeg stadium van de buien nabij (voormalig) vliegbasis Soesterberg.


Marsel

Citaat van: VincentKuipers op ma 29 aug 2016 - 10:08
@Marsel
V.w.b. je opmerking over kleine buien met veel activiteit, inderdaad zeer fotogeniek! Onderstaand plaatje heb ik gemaakt in een vroeg stadium van de buien nabij (voormalig) vliegbasis Soesterberg.

Prachtig! Heel herkenbaar. Ik heb ook een paar van die buien in het centrale deel van NL op korte afstand meegemaakt. Als de CG's op een afstand van grofweg 1km inslaan gevolgd door daverende donders terwijl er vrijwel geen druppel valt, dat is gewoon gaaf. Dank voor het posten!

Giso84

@VincentKuipers

Wat een pracht foto !!
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

lander22

wat een prachtige foto! :)

zijn er hier mensen die chasen in onze buurlanden? of in eigen land?

Marsel

Citaat van: lander22 op di 30 aug 2016 - 15:56
wat een prachtige foto! :)

zijn er hier mensen die chasen in onze buurlanden? of in eigen land?

Ik pak nog wel eens last-minute de auto maar blijf dan veelal in eigen land tot hooguit enkele tientallen kilometers buiten de Nederlandse grenzen. Het mooiste blijft toch echt het meemaken van onweersbuien in de eigen regio, lekker vanuit het open zolder raam oid. Maarja, dat is vaak teveel gevraagd en dus moet de auto er zo af en toe aan te pas komen. Ik noem mezelf geen fanatieke chaser omdat het me te vaak aan tijd en soms ook zin ontbreekt. Ik haal meer plezier uit het forecasten.

lander22

Citaat van: Marsel op vr 02 sep 2016 - 19:55
Ik pak nog wel eens last-minute de auto maar blijf dan veelal in eigen land tot hooguit enkele tientallen kilometers buiten de Nederlandse grenzen. Het mooiste blijft toch echt het meemaken van onweersbuien in de eigen regio, lekker vanuit het open zolder raam oid. Maarja, dat is vaak teveel gevraagd en dus moet de auto er zo af en toe aan te pas komen. Ik noem mezelf geen fanatieke chaser omdat het me te vaak aan tijd en soms ook zin ontbreekt. Ik haal meer plezier uit het forecasten.

ik denk eraan om volgend jaar is te proberen omdat je veel buien net langs gaan of vrij dicht in de buurt ontstaan! en het is gewoon ook echt leuk om te doen! :) in de buurlanden chasen zal dan meestal wel zijn als er echt een interessante situatie is.

vannacht ook onweerskansen?

jornonweer

geen kans op onweer deze nacht?
Danger is real, fear is a choice.

Skroei

Zeker wel, nou ja... vooral morgenochtend ...maar ff topic "Onweerskansen seizoen 2016 - Algemene vooruitzichten" in de gaten houden, of ff de guidance vh KNMI checken..
word je vast vrolijk van

Hier nog een plaatje van vorig  weekend, ik schat dat deze bui  zo'n beetje boven  Groningen zat


Marsel

Citaat van: Skroei op za 03 sep 2016 - 15:23
Zeker wel, nou ja... vooral morgenochtend ...maar ff topic "Onweerskansen seizoen 2016 - Algemene vooruitzichten" in de gaten houden, of ff de guidance vh KNMI checken..
word je vast vrolijk van
Hier nog een plaatje van vorig  weekend, ik schat dat deze bui  zo'n beetje boven  Groningen zat

Wow, dat is nog eens een rotsharde updraft. Mooi vastgelegd, zeker in zwart-wit. Zag 'm eigenlijk te laat, maar het is een hele mooie foto.

Dit topic gaat overigens op slot daar de datum al ver in het verleden ligt.

Powered by EzPortal