Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 73866 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: lander22 op wo 31 aug 2016 - 19:29
volgende week ziet er echt prachtig uit op de weerkaarten 25-30° meerdere dagen :O  8)

Absoluut! Genieten met deze zomerse vooruitzichten hoor! De vraag is even hoe lang gaat het duren natuurlijk. Omegablokkade op hoogte is volgende week in ieder geval gerealiseerd zo lijkt het. Even kijken hoe opdringerig depressies vanuit het westen worden later in de komende week. Hieronder EC00: dikke zomerpluim hoor! Nu maar hopen dat knabbel weg blijft ;).

ron12

Vanaf aankomede woensdag hoog zomers weer, op meerdere dagen kans(je) op mogelijke 30 graden 8) Ben benieuwd wat voor een invloed dit op de winter heeft, volgens mij volgt op een warme september, vaak een iets koudere winter, met temperaturen iets onder normaal ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dennis089

zowel EC als GFS komen met dezelfde omega blokkade inderdaad. Vanaf maandag komt de zomer met een laatste poging stand te houden tegen de invallende herfst  :D

dennis089

En zo kan ik zelfs vandaag in mn zwembroek in de tuin op de ligstoel liggen! Even een heel zonnig moment en warm ook! Heerlijk genieten van mn laatste vakantiedag! Morgen werken en daarna weer opleiding ????????

TMCThomas

Citaat van: ron12 op vr 02 sep 2016 - 11:21
Vanaf aankomede woensdag hoog zomers weer, op meerdere dagen kans(je) op mogelijke 30 graden 8) Ben benieuwd wat voor een invloed dit op de winter heeft, volgens mij volgt op een warme september, vaak een iets koudere winter, met temperaturen iets onder normaal ;)
Laten we het hopen na die winters van afgelopen jaren.

TaL

Citaat van: ron12 op vr 02 sep 2016 - 11:21
Vanaf aankomede woensdag hoog zomers weer, op meerdere dagen kans(je) op mogelijke 30 graden 8) Ben benieuwd wat voor een invloed dit op de winter heeft, volgens mij volgt op een warme september, vaak een iets koudere winter, met temperaturen iets onder normaal ;)

September 2006 was zeer warm en we weten allemaal wat de winter van 2006-2007 werd ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dondertje127

Nou, zie je wel? September is vrijwel altijd heel erg mooi weer, maar dit had ik nou ook weer niet verwacht. Het blijft gewoon hoogzomer, niet te geloven. Alleen de kansen op onweer is zeer mager, maar dat is bijna het hele jaar al zo.

Gisteren nog met iemand aan het strand gelegen in Zandvoort aan Zee. Maar het is ook nog zomer hè volgens de astronomische kalender, om later op de dag over te gaan in herfst op de 22e.

ron12

Sinds Mei is het gewoon TOPPIE  https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2016 zitten we steeds boven het maandgemiddelde, blauwe lijn, koelere periode is voorbij. op naar het warmste jaar ooit  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Citaat van: ron12 op do 08 sep 2016 - 14:20
Sinds Mei is het gewoon TOPPIE  https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2016 zitten we steeds boven het maandgemiddelde, blauwe lijn, koelere periode is voorbij. op naar het warmste jaar ooit  :'(

Toppie? Het is precies 3 zaterdagen en 1 zondag zomers geweest de afgelopen 9 weken. Terwijl de doordeweekse dagen dit in veel grotere getale zijn geweest. Ik mag alleen uit gaan van de weekeinden.... voor de rest zit ik met mijn harses op kantoor onder de airco.....

TaL

Citaat van: JerryL op ma 12 sep 2016 - 14:57
Toppie? Het is precies 3 zaterdagen en 1 zondag zomers geweest de afgelopen 9 weken. Terwijl de doordeweekse dagen dit in veel grotere getale zijn geweest. Ik mag alleen uit gaan van de weekeinden.... voor de rest zit ik met mijn harses op kantoor onder de airco.....

Tja, voor de een zal het nu eenmaal altijd een goed seizoen zijn en voor de andere niet. Niet iedereen heeft hetzelfde beroep, dezelfde vrije tijd en dezelfde vakantie periode. Jij hebt nu de pech dat je steeds moet werken tijdens mooi weer maar dat doet er helemaal niet toe. Het is nu gewoon mooi weer, al weken aan een stuk en daar kan jij of mensen die werken tijdens het mooi weer en thuis zijn tijdens de mindere dagen niets aan veranderen.

Het is wel zuur uiteraard, hopelijk heb je volgend jaar dan meer geluk met de timing :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ron12

Donderdag ook nog richting de 30 graden, aankomende weekend normale temperaturen. vanaf maandag lange tijd stabiel zomerweer rond de 23 graden 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Citaat van: TaL op ma 12 sep 2016 - 17:07
Tja, voor de een zal het nu eenmaal altijd een goed seizoen zijn en voor de andere niet. Niet iedereen heeft hetzelfde beroep, dezelfde vrije tijd en dezelfde vakantie periode. Jij hebt nu de pech dat je steeds moet werken tijdens mooi weer maar dat doet er helemaal niet toe. Het is nu gewoon mooi weer, al weken aan een stuk en daar kan jij of mensen die werken tijdens het mooi weer en thuis zijn tijdens de mindere dagen niets aan veranderen.

Het is wel zuur uiteraard, hopelijk heb je volgend jaar dan meer geluk met de timing :)

Eén brok frustratie.... gelukkig: op de fiets naar het werk is een genot. De terugweg is minder, veel smog. Hoe dan ook, dat is van geheel andere aard: duimen voor een strenge winter

TMCThomas

Ik denk dat het zomer topic nu zijn beste tijd gehad heeft.  Deze kan denk ik wel dicht :)

AFTH14


Marsel

Citaat van: TMCThomas op zo 18 sep 2016 - 22:39
Ik denk dat het zomer topic nu zijn beste tijd gehad heeft.  Deze kan denk ik wel dicht :)

Dat lijkt mij ook. Bij dezen gaat het zomertopic 2016 dan ook op slot. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen!

Powered by EzPortal