Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 74157 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

effe offtopic...Vandaag al de eerste vorst gemeten in Siberie, bron verschillende sites. ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Applausje voor de pluim van volgende week!! Na afgelopen week toch ook wel weer mooie vooruitzichten zeg voor begin september!!

Marsel

Citaat van: Energizer85 op vr 26 aug 2016 - 22:37
Applausje voor de pluim van volgende week!! Na afgelopen week toch ook wel weer mooie vooruitzichten zeg voor begin september!!

Zeker weten! We kunnen het in deze tijd van het jaar al behoorlijk slechter treffen. Na het dipje van maandag levert de periode di t/m do op veel plekken gewoon weer maxima tussen 23 en 26 graden op. Mooie is ook dat de Td's aanmerkelijk lager liggen dan nu, veelal tussen de 10 en 15C. Kortom gewoonweg fantastisch (na)zomerweer!

TMCThomas

Wat verwachten jullie voor vanavond?

Jasneker

Net buitje gehad in Sneek, met wat geflits en donderklappen, trekt door naar Leeuwarden, erachter komt ( nog) niks, maar dat kan snel veranderen, het begin is er.... :)

Energizer85

Jongens?!! Klaar voor weer een week zomer??!!!! Ik word hier zo ongelofelijk blij van!

dondertje127

Oooohh wat een ontzettend wowie pluim! :D

Dit maakt toch weer een heleboel goed? Moet je eens kijken, grote dikke lijnen allemaal tussen 23 en 30 graden in, ook in september in de pluim. Geweldig, wat een mooi zomerweken toch weer deze zomer nog. Wie had dat nou nog gedacht? Er lijken sowieso nog een volle twee weken aan te komen vol hitte, vooral 2 weken vooruit weer 25+ :o ;D

Gaan we afstevenen op een zeer warme september? Deze maand staat al bekend om de indian summer en dus mooi weer, maar als dit zo blijft dan is de zomer voorlopig nog niet over. En bovendien, de herfst begint volgens de kalender pas op 21 september, dus dat duurt nog even. Tot die tijd is het eigenlijk nog zomer.

Jenkie

Durft er iemand een voorspelling te doen voor de langere termijn? Hebben we rond de 17e nog dit mooie weer? Dan heb ik een bruiloft aan de kust  :)

Energizer85

Haha de 17e.... Das wel heel ver weg... Voorlopig schotelen de modellen ons perfect nazomer weer toe. Echter depressies liggen ook op de loer en er zijn wat tropische systemen actief die hun invloed kunnen krijgen op de patronen..

Jenkie

Citaat van: Energizer85 op zo 28 aug 2016 - 11:36
Haha de 17e.... Das wel heel ver weg... Voorlopig schotelen de modellen ons perfect nazomer weer toe. Echter depressies liggen ook op de loer en er zijn wat tropische systemen actief die hun invloed kunnen krijgen op de patronen..

Jaa, ik weet het...  :D :D Hopelijk blijven die depressies weg...

dennis089

Morgen kunnen we weer een lekker zonnige dag verwachten toch?  :D

Energizer85

Morgen wordt heerlijk! Woensdag ziet er ook perfect uit! Donderdag klein dippie... En dan vrijdag en zaterdag volgens mij ook best oke!! Al met al een weekie genieten (weer!!)

vossejongk

Zolang het vrijdagavond droog blijft vind ik op dit moment alles goed!! :P

Lothiriel

Iemand die mij zou kunnen vertellen hoeveel regen we (momenteel) op zondag kunnen verwachten? M'n herexamens zijn eindelijk afgelopen & ik ga met m'n vriendin een dagje naar zee. Is het 2 weken lang prachtig weer en kijk ik toch net bij het KMI en zie ik regen voorspeld voor het weekend. Typisch België natuurlijk :(.

Iemand een idee? Want het KMI verandert al een paar dagen van mening, eerst ging het verregenen en nu gaat het over "buien". Zolang er af en toe wat zon is en we niet verregenen is het oké. Maar het is niet de moeite om te gaan als we 10 liter per vierkante meter op onze kop krijgen, dan blijf ik liever thuis.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

lander22

ik denk zondag eerder aan (onweers)buien moeilijk te zeggen waar

matroesjka-world

Goed zo ! Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen... Ik ben er ook al klaar voor  ;D

http://www.nu.nl/binnenland/4314851/rijkswaterstaat-maakt-strooiwagens-winterklaar.html
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marsel

Wat een heerlijke (na)zomerse periode beleven we mensen! Heerlijke dagen dit na de bijna hittegolf van vorige week. Prettige daglengte en zeer comfortabele Tx. Gelukkig zit er nog wel het eea aan te komen qua mooi weer heb ik zo het idee als ik de LT zie...even afwachten hoe de blokkade terecht gaat komen maar indien het Scandinavië wordt zijn we in de loop van de eerste decade van september wellicht weer vertrokken voor een nieuwe aangenaam warme en stabiele periode. Even afwachten want nog te ver weg uiteraard.

lander22

Citaat van: Marsel op wo 31 aug 2016 - 19:01
Wat een heerlijke (na)zomerse periode beleven we mensen! Heerlijke dagen dit na de bijna hittegolf van vorige week. Prettige daglengte en zeer comfortabele Tx. Gelukkig zit er nog wel het eea aan te komen qua mooi weer heb ik zo het idee als ik de LT zie...even afwachten hoe de blokkade terecht gaat komen maar indien het Scandinavië wordt zijn we in de loop van de eerste decade van september wellicht weer vertrokken voor een nieuwe aangenaam warme en stabiele periode. Even afwachten want nog te ver weg uiteraard.

volgende week ziet er echt prachtig uit op de weerkaarten 25-30° meerdere dagen :O  8)

Tam

Was vandaag een erg lekker dagje  8)

Mooie afsluiter van deze meteorologische zomer. Gaat daarmee morgen ook een Herfsttopic open?

jonkheer

Zo te zien blijft het nazomer weer...alleen afwachten wat lange termijn betreft.

Powered by EzPortal