Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 280551 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

pietjelol

het lijkt er op dat er hier ook nog een buitje aan komt :) . Temp -1.2 graden en hopelijk activeert die vissebak het buitje nog een beetje

Joep

Sneeuwkansen zondagnacht op maandag

martijn

Citaat van: Joep op vr 08 feb 2013 - 21:04
Sneeuwkansen zondagnacht op maandag
hoeveel cm sneeuw is dat ongeveer?

pietjelol

Citaat van: martijn op vr 08 feb 2013 - 21:07
hoeveel cm sneeuw is dat ongeveer?
als je het plaatje bedoelt?. Dat is alleen de procenten (hoeveel kans op sneeuwval)

alaind86

Een kans blijft een kans. Zondag vrees ik dat het voornamelijk winterse neerslag word en dat kan vanalles zijn, (natte) sneeuw, ijsregen en kleine kans op ijzel. Vooral aan de kust zal het regen worden dit ivb doordringen van warme lucht vanuit westen.
Maandag daarin tegen word het in het binnenland iets kouder met toenemende kans op (natte) sneeuw) dit ivb de temps die niet overteugend onder nul komen. Lokaal kan het dus wel wit worden. Vanaf dinsdag afname neerslag maar dan ook iets kouder met max tempratuur 1 graad in het binnenland.

martijn

Citaat van: pietjelol op vr 08 feb 2013 - 21:09
als je het plaatje bedoelt?. Dat is alleen de procenten (hoeveel kans op sneeuwval)
o oke dankje heb ik dus ook weer wat geleerd dan is er dus een hele grote kans op sneeuw toch?

pietjelol

Citaat van: martijn op vr 08 feb 2013 - 21:13
o oke dankje heb ik dus ook weer wat geleerd dan is er dus een hele grote kans op sneeuw toch?
als ik van het plaatje uit mag gaan wel. Maar ik heb vaker zulke situaties mee gemaakt dat het toch net niet werd wat iedereen wou. Dus even kort samen gevat reken je niet rijk door alleen dit plaatje te bekijken.

martijn

Citaat van: pietjelol op vr 08 feb 2013 - 21:17
als ik van het plaatje uit mag gaan wel. Maar ik heb vaker zulke situaties mee gemaakt dat het toch net niet werd wat iedereen wou. Dus even kort samen gevat reken je niet rijk door alleen dit plaatje te bekijken.
nee je moet van meerdere weermodellen samenvatten of?

pietjelol

Citaat van: martijn op vr 08 feb 2013 - 21:19
nee je moet van meerdere weermodellen samenvatten of?
ja en het moet er meerdere runs op staan. Het probleem is nu vooral dat het erg zwiert ene moment is het goed andere moment eigenlijk net niks dus erg onzeker.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Ed Deijkers

Citaat van: alaind86 op vr 08 feb 2013 - 20:27
Even offtopic ivb RTL4 wat ik heel even kwijt wil.
Ik stuur echt heel vaak weerfoto`s naar rtl maar zijn altijd dezelfde die erop komen(wil geen namen noemen). Ze konden er wel voor betaald krijgen of een abonnement.

Ontopic, vandaag grotendeels droge dag gehad maar in de middag een natte sneeuw bui over mn bol gekregen.
Temp actueel 1.1 graad.

Verder vooruitzichten qua sneeuw word spannend maar vrees dat de zachtere lucht spelbreker zal zijn.

Wat was je natte bol temperatuur?
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Joep

GFS is wat minder enthousiast over de sneeuw op zo/ma. Gisteren stond het bij GFS nog wel op de kaarten dacht ik.
ECMWF, UKMO en Gem gaan wel voor sneeuwval Zondag maandag. Hoeveelheid is nog steeds lastig.

Peter van H.

Citaat van: alaind86 op vr 08 feb 2013 - 20:27
Even offtopic ivb RTL4 wat ik heel even kwijt wil.
Ik stuur echt heel vaak weerfoto`s naar rtl maar zijn altijd dezelfde die erop komen(wil geen namen noemen). Ze konden er wel voor betaald krijgen of een abonnement.

Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Ze komen met honderden tegelijkertijd binnen.

bliksems

Citaat van: matroesjka-world op vr 08 feb 2013 - 20:59
Hier matige sneeuwval, misschien heeft het geholpen dat ik gisteren zei dat het voor mij niet meer hoefde  :P
Dus wil je sneeuw: zeg dan dat het voor jou niet meer hoeft, dan krijg je sneeuw hahaa  ;D ;D
ik wil GEEN halve meter sneeuw t/m maandag!
(zooo,tegenovergestelde komt dan uit DUS! mwahAAAA!)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Joep

bliksems

hoezo,je ziet toch neerslag staan?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Joep

alaind86

Citaat van: Peter van H. op vr 08 feb 2013 - 21:32
Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Ze komen met honderden tegelijkertijd binnen.
Honderdern? Daarom zie je steeds Piet Vinken en Jessie van Neer langskomen, let daar maar eens op ;)

bliksems

Citaat van: Joep op vr 08 feb 2013 - 21:45
ja 2 cm
ja en morgen staat er 5,en daarna staat er 1 ,maar wat er gaat vallen is 30 cm!

Thunderfreak

Citaat van: alaind86 op vr 08 feb 2013 - 21:46
Honderdern? Daarom zie je steeds Piet Vinken en Jessie van Neer langskomen, let daar maar eens op ;)

Of ene Jannes Wiersema.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen