Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 280800 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

klimascepie

Carnaval in de winter welke maf heeft dit bedacht? Ja dat vraag ik mij ook wel af maar. Ik heb enige jaren terug op en ander forum en foto serie gemaakt over het school en volks feest in Goor. Dat is in de achterhoek en daar hebben ze het laatste hele weekeind van juni en groot feest met en nog grotere optocht. Nu denk je ha zomer lekker weer. Nu 2012 viel in het water en 2008 t/m 2011 was het eigenlijk te warm.

De kans dat je weer treft wat niet ideaal is blijft altijd groot. Maar dan wat is ideaal? Dik aan kleden en lekker de warmte opzoeken.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Vomera

Citaat van: grizzrh op do 07 feb 2013 - 16:15
Ziet er toch wel mooi uit he :P denk niet dat er veel verschil in zal zitten wel dan ??

mooi plaatje, nou ja kweet niet, als die grens daar in de buurt ligt.. meeste wat hier bij het AZM valt is regen.. :) terwijl mijn vriendin foto's stuurt van sneeuw

btw had het ook toen ik in beek was vliegveld, dikke sneeuw en laag van 2 cm. kom ik onderaan bij maastricht (geusselt) gewoon regen en niks aan de hand.. beek ligt op 111 nap dacht ik

André

Hier in stasegem , voorlopig de ganse dag droog .

Demeulemeester André

franky

Beste leden,

Kunnen jullie een link doorsturen waarop men het onweer kan volgen voor vlaanderen (Belgie).
Mogen er meerdere zijn ook.

Hartelijk dank.

martijn

Kan iemand de sneeuwkansen voor maandag beschrijven?

Kevinwinter

Citaat van: martijn op do 07 feb 2013 - 16:43
Kan iemand de sneeuwkansen voor maandag beschrijven?

Nieuwe kaart is in de maak.

Romigo

Citaat van: klimascepie op do 07 feb 2013 - 16:18
Ik heb enige jaren terug op en ander forum en foto serie gemaakt over het school en volksfeest in Goor. Dat is in de achterhoek en daar hebben ze het laatste hele weekeind van juni en groot feest met en nog grotere optocht. .

Even toch een verbetering toepassen, want dat kan ik niet hebben als oud-Twentenaar. Beste klimascepie, Goor dat ligt in Twente en niet in de achterhoek. De achterhoek is omgeving Winterswijk - Doetinchem en Twente is: het gebied Almelo - Hengelo - Enschede en Oldenzaal.  :P

Remy

Weer een boel mooie wolkenformaties gezien vandaag,had ook effe tijd om een paar foto's te schieten:
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: Kevinwinter op do 07 feb 2013 - 16:49
sneeuwkaart gfs.
hoe kom je aan dat sneeuwkaartje?ik kom niet verder als +96 uur op de 12h run op wetter3.de
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Bacci

Nieuwe GFS nog steeds sneeuw over hele Benelux, alleen nu wat minder langdurig. Maarja timing, positie, hoeveelheid verandert per run nog steeds veel.

Citaat van: bliksems op do 07 feb 2013 - 17:14
hoe kom je aan dat sneeuwkaartje?ik kom niet verder als +96 uur op de 12h run op wetter3.de

Dat is nog de 06 run.

DSDLimburg

Puth: Vandaag een paar flinke buien gehad, met sneeuw (nat) en regen. Momenteel is het een 2 graden met een zwak windje maar het voelt behoorlijk koud aan.
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Als hier 20-30cm moet uitvallen..... Misschien 7cm en zuidwesten wat meer

Henk1976

Komen volgens mij weer wat (di)verse buien aan vanf de Noordzee. Morgenvroeg weer een witte verrassing??

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 feb 2013 - 17:17
Als hier 20-30cm moet uitvallen.....

Nou bij de vorige run kwam het wel dichtbij in de buurt!

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op do 07 feb 2013 - 17:19

Nou nee niet echt, in de vorige run zou er meer regen vallen ten opzichte van deze run. 850 hPa pseudopot. kwam met temperaturen van 18 graden, dit houdt in dat de sneeuwvalgrens op 500 meter kwam te liggen.

Harrie Pama

krijgt het noorden van nl ook nog veel sneeuw op zondag en maandag

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Brisk

Citaat van: Bacci op do 07 feb 2013 - 17:19

Als het zondag op de kaarten staat dan heb ik er meer hoop op, en dan is het nog (s)nowcasten.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Kevinwinter

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 feb 2013 - 17:23
Nou nee niet echt, in de vorige run zou er meer regen vallen ten opzichte van deze run. 850 hPa pseudopot. kwam met temperaturen van 18 graden, dit houdt in dat de sneeuwvalgrens op 500 meter kwam te liggen.

Het heeft er idd beter uitgezien :P

2M temp is wel beter:

Neerslag is afgenomen: