Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 280839 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

just0408

Ik hoop echt dat dat sneeuwgebiedje ook voor mij sneeuw gaat geven.  :D
Ik ben ook niet van steen.

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 feb 2013 - 09:33
Niet zo droevig doen he ;) We weten allemaal hoe het kan gaan met laagjes, zie onlangs maar toen ik 100% zeker van was dat Zeeland sneeuw kreeg, maar door vertraging en iets andere positie kreeg Zeeland regen ;)

Ik ga zeker vanavond en vannacht hier op de site bekijken hoe het laag gaat trekken en hoop dat er nog enkele centimeters voor Putten e.o. opleveren. Ben nu voor twee dagen aan het werk, zodat ik morgen kan genieten van de sneeuw, als er wat valt hier?

wazzie

het valt mij op dat de mensen uit het noorden van het land steeds balen en ook eens sneeuw willen krijgen, terwijl hun altijd elk jaar de meeste en langste en mooiste sneeuw krijgen en altijd het eerst kunnen schaatsen.
ik ben blij dat wij een keertje iets mee mogen pikken, vooral mijn woonplaats.
rozenburg zh zit nou niet vaak gunstig qua sneeuw of het lost hier net op of het bouwt hier net op om de rest de volle laag te geven.
tuurlijk valt er welleens wat, maar dans stelt het echt niet veel voor. met hele kleine uitzonderingen na.
de binnenbocht van nederland daar moet je echt niet zitten als je van veel sneeuw houd (ik dus haha)

Jan van Ooijen

Citaat van: Romigo op di 05 feb 2013 - 10:32
Ik ga zeker vanavond en vannacht hier op de site bekijken hoe het laag gaat trekken en hoop dat er nog enkele centimeters voor Putten e.o. opleveren. Ben nu voor twee dagen aan het werk, zodat ik morgen kan genieten van de sneeuw, als er wat valt hier?

Nieuwe Hirlam, dadelijk gifje:

MaikelNL

Hirlam weer zuidelijker. Lijn Amsterdam - Winterswijk daaronder sneeuw, de rest droog?

Vomera

hmm temp is weer aan het klimmen hier.. toen straks nog 2.1 nu weer 4.1

Edwin

Dat ziet er al iets beter uit ;) Achterhoek mag best 5-10cm vallen
Never Stop Exploring

JPP78

Sinds de onweersbui vanochtend vroeg doet mijn windmeter het weer :D! In de bui zelf heeft ie 34,4m/s (=124km/uur) gemeten, dat lijkt mij wat onwaarschijnlijk, gezien de metingen in de rest van de regio en de pannen liggen ook nog op het dak en er is verder ook niets stuk of weg gewaaid. De mast waarop hij staat zal wel een zwieper gemaakt hebben.  maar toch leuk dat 'ie t weer doet.

altijd te checken op link in de voettekst.

heb nog wat platen geschoten van drijfijs in de haven en uitzicht vanuit ons huis van buien boven het IJsselmeer. leuke contrast met het ijs. ik zal ze later plaatsen. nu weer ff back tot work...
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

klimascepie

Zojuist begon het te hagelen en de hagel gaat geleidelijk aan over in sneeuw wat nu dus gewoon sneeuw is geworden.
Het is nu 2,3 graden en eigenlijk ook nog niet echt warmer geweest. Kijken hoe wit het word.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

martijn

Hirlam geeft geen sneeuw voor het midden van het land?

Vomera

Nu hagelbui hier en flink betrokken! 4 graden nu..

Marlieke

update voor weer in Rijssen: korrelhagel met natte sneeuw en droge sneeuw. En bij vlagen donkere luchten.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Romigo

Citaat van: martijn op di 05 feb 2013 - 11:09
Hirlam geeft geen sneeuw voor het midden van het land?

Ik weet niet wat jij onder het midden van het land verstaat, het trekt (zoals het er nu naar uitziet) via Utrecht e.o. over het midden van het land en daarna trekt het systeempje langzaam naar het zuiden.

Vomera

Flinke hagel bui gehad, nu enkel nog wat sneeuw temp daalt nu goed.
Van 4,0 naar 2,4. Regent nu.

martijn

Ploeps

Zojuist in Arnhem ook een flinke hagelbui gehad met sneeuwvlagen en vrij veel wind er tussendoor. Nu natte sneeuw die het gevormde hageldekje weer laat ontdooien.
Liefhebber van weer-uitersten.

MWegman

Rotterdam: er trekt een fel buitje hagel/sneeuw voorbij.
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Romigo

Citaat van: martijn op di 05 feb 2013 - 11:36
Ik woon 20 km van zwolle

Dan krijg je, net zoals ik, zoals het er nu naar uit ziet geen sneeuw vannacht. Maar Jan zei vanmorgen al, dat het laag op het laatste moment nog een andere koers kan aannemen, waardoor je opeens wel sneeuw krijgt.