Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 280598 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

Romigo

Volgens mij kan het in de nacht van dinsdag op woensdag aardig wit worden in Nederland, als ik zo de kaarten bekijk. Temperaturen rond of onder het vriespunt

Ramon Oost

Romigo

Ramon Oost

Dinsdag op woensdag sneeuwval in Belgiƫ en zuid Nederland?

Edwin

Hoeveel waarde mag/kan je hechten aan deze dan? Geeft toch een leuk sneeuwdek voor de Achterhoek hier...

Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Je ziet het al aankomen op de radar/satelliet de neerslag cq sneeuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 feb 2013 - 10:09
Je ziet het al aankomen op de radar/satelliet de neerslag cq sneeuw

Had ik begrepen dat je op deze site live de beelden kunt gaan volgen, Jan?

Dennis

Estofex :

The active branch of the polar vortex reorganizes, so cold and unsettled conditions continue over most of Europe, although the air mass features mostly low-end moisture values. A cut-off development atop the C/E-Mediterranean results in better moisture along its eastern fringe which increases thunderstorm chances somewhat from the S-Ionian Sea into the Aegean Sea.

This pattern will be a quiet one for thunderstorm development although a few areas were highlighted for some isolated activity. The thunderstorms will be sub-severe although convection over Ireland, UK, Belgium/the Netherlands and far NW Germany may be accompanied by strong to isolated severe wind gusts given strong LL flow. Marginal hail will be another issue given rapidly cooling lower/mid troposphere

flyerke

ik zie de meeste voorspellingen voor sneeuw voor noord tot midden nederland? Hoe zit het voor de belgische vrienden? Ik woon namelijk in oost vlaanderen.
Winter is coming

Dennis

Edwin

Citaat van: Dennis op ma 04 feb 2013 - 10:52
GFS nieuwste sneeuwkaartje

Hier 11 is voor accoord maar meer mag ook :)
Never Stop Exploring

Floris

Wanneer wordt de sneeuw verwacht?
Dit ivm met werkzaamheden buiten op het dak. We gaan morgen eindelijk weer een zonnestroominstallatie aanleggen na vele afmeldingen ivm het weer.

Kan iemand mij zeggen of dit haalbaar is? Bij sneeuw, harde wind of harde regen is het nml niet mogelijk.
Hoor graaf van jullie of dit kan. Alvast bedankt.

Ps. Dit is geen reclame voor eigen bedrijf. Zal nooit naam noemen e.d.

Romigo

Citaat van: Dennis op ma 04 feb 2013 - 10:52
GFS nieuwste sneeuwkaartje

Sneeuwhoeveelheid neemt toe, dat is een goede ontwikkeling....

pietjelol

Citaat van: Floris op ma 04 feb 2013 - 11:02
Wanneer wordt de sneeuw verwacht?
Dit ivm met werkzaamheden buiten op het dak. We gaan morgen eindelijk weer een zonnestroominstallatie aanleggen na vele afmeldingen ivm het weer.

Kan iemand mij zeggen of dit haalbaar is? Bij sneeuw, harde wind of harde regen is het nml niet mogelijk.
Hoor graaf van jullie of dit kan. Alvast bedankt.

Ps. Dit is geen reclame voor eigen bedrijf. Zal nooit naam noemen e.d.
Hoe het precies zit met de wind weet ik niet. Maar dat er zware (sneeuw)buien gaan vallen is wel zeker. Al ligt het er wel aan of je langs de kust bezig bent of in het binnenland. binnenland in ieder geval minder buien

martijn

Dus hier in het midden van het land is er een kleine kans op sneeuwbuien?

arjanbruggink

Citaat van: martijn op ma 04 feb 2013 - 11:19
Dus hier in het midden van het land is er een kleine kans op sneeuwbuien?
Nee kans is niet minder, de buien zullen minder zwaar zijn.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Bacci

Henk1976

Citaat van: Bacci op ma 04 feb 2013 - 11:32
Wat een sneeuwrun van GFS zeg!!

Morgenvroeg weer aanschuiven in de file? Ben heel benieuwd wat ik ga zien als ik de gordijnen open doe morgenvroeg. Ik hoop op een dik pak sneeuw voor Drenthe e.o. Dus GFS mag van mij gelijk krijgen.

Dennis

Sneeuwbuien bevinden zich nu in Schotland

zorba

Zie dat weerplaza 10mm warme regenwater verwacht voor hier morgen. Thunder Rain dus voor hier :)

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0