Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 280838 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

Harry de Hond

Citaat van: Simon Deurdorpe op do 07 feb 2013 - 08:21
Vaak zijn de temperatuur en de neerslag hier het onderwerp van gesprek, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is de zon. Alles is immers een stuk mooier met een blauwe lucht, niet onbelangrijk in deze donkere maanden.

Leveren de modellen geen voorspellingen/grafieken/plaatjes over het verwachte aantal zonuren?

Zonuren volgens mij niet. Wel over de verwachte bewolking. Dat zie je hier:
Juist.

SniperEye

Citaat van: Joep op wo 06 feb 2013 - 22:56
Je bericht wordt letterlijk herhaald op de andere weersite :) :-\

Ik begeef me niet meer op dat forum en heb ook geen behoefte om daar te komen. Ik heb net zo hard geen behoefte om het vuurtje weer aan te wakkeren. Dat kopieergedrag bevestigd mij dat ik hier goed zit. Laten we vooral uit gaan van onze eigen kracht en er verder geen woorden meer aan besteden.

martijn

Dus maandag zijn er serieuze sneeuwkansen?

gilleeesss

OMG SERIEUS.. Pfffffffffffff had het weer kunne weten dat het telkens omhoog gaat, altijd nederland die dit soort situaties krijgt dat ze dan uiteindelijk toch nog de meeste sneeuw krijgen.

Brisk

Citaat van: gilleeesss op do 07 feb 2013 - 09:05
OMG SERIEUS.. Pfffffffffffff had het weer kunne weten dat het telkens omhoog gaat, altijd nederland die dit soort situaties krijgt dat ze dan uiteindelijk toch nog de meeste sneeuw krijgen.

Rustig, rustig....het kan nog alle kanten op!

Hier in Arnhem een laag ijs van de autoruiten moeten krabben/hakken waar ze op de 11-steden route jaloers op zouden zijn....
Let is snow, let it snow, let it snow!

gilleeesss

tja, ik ga dan maar opnieuw uit van 20mm regen he.. Daarnet wel een nattesneeuwbui gehad.

Henk1976

Hele zware sneeuwbui in Groningen! Het is gewoon weer nacht! En het is allemaal mooi wit aan het worden!!!! ;D

arjanbruggink

Hier in Smilde net wakker geworden en er ligt een ieniemienie laagje sneeuw.
De kans(je) voor sneeuw voor N(O)-NL is zo te zien ietsje groter geworden, maar weer kleiner voor Z-NL. T850 onder de -5, Theta-E dik boven de 12 maar nog wel Td onder 0. Ziet er voor daar zo niet positief uit (ga dan uit van de kaartjes die Jan geplaatst heeft)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Roan

Citaat van: Henk1976 op do 07 feb 2013 - 09:34
Hele zware sneeuwbui in Groningen! Het is gewoon weer nacht! En het is allemaal mooi wit aan het worden!!!! ;D
klopt, sneeuwt behoorlijk door.. blijft nu ook gewoon op de straat liggen:)

arjanbruggink

Die trekt dan helaas aan Smilde voorbij denk ik. Of het wordt een schampschot.

Roan

hier een plaatje  8) En het blijft ook echt hard doorsneeuwen zeg.. joepiee :)

Henk1976

Citaat van: arjanbruggink op do 07 feb 2013 - 09:37
Die trekt dan helaas aan Smilde voorbij denk ik. Of het wordt een schampschot.

Daarom ben ik overdag in Groningen  :P. Neem ik het 's avonds weer mee naar Drente

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Als die bui recht naar beneden (zou) trekken, dan is het meer dan een schampschot voor Smilde

Roan

het begint (helaas) eindelijk weer wat lichter te worden, met nog lichte sneeuwval.. Doe mij nog maar een paar van zulke buitjes vandaag, mooi man!

arjanbruggink

Citaat van: Henk1976 op do 07 feb 2013 - 09:52
Als die bui recht naar beneden (zou) trekken, dan is het meer dan een schampschot voor Smilde
De bui trekt teveel naar het ZO toe...... Dus ik mag de bui van opzij bekijken  :D

stratocumulus

Niet alles zo "zwart/wit" zien, hoor!  :P

Rayonhoofd

Enschede meldt motsneeuw bij een temperatuur van +1 graad. De nieuwe (kwakkel) pluim voor de regio oost heb ik ook maar even bijgevoegd.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Rayonhoofd

Citaat van: Dennis op do 07 feb 2013 - 10:11
Nieuwste AO

Dat is gunstig ! Heb je ook een plaatje van de NAO ?
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "